Dárkové poukazy

Dárková-poukázka-500-web

Udělejte radost někomu blízkému dárkovým poukazem za zvýhodněnou cenu.
Více informací ZDE. 

Výdejní místo kuliček

vydejni misto 
Přímo na pevnosti si můžete koupit
kuličky za shopové ceny.

Kde nás najdete

Neředínská pevnost

Partneři

czechpaintball

logo-gm5

inmobile

BLACKHEART.CZ

Vše o paintballu / Varianty her / Bezpečnostní a všeobecná pravidla

Každý hráč je povinen se před hrou seznámit s pravidly a tyto pravidla pro bezpečnost svou a bezpečnost dalších osob dodržovat. Mužstva se domluví na maximálním časovém limitu hry, který je obvykle 20 minut. Začátek a konec hry je oznámen hvizdem rozhodčího. Je-li některé družstvo zvýhodněné (např. v lese maskáčový oděv vs modré kombinézy), je vhodné, aby tento tým měl méně hráčů. Hráč je vyřazen až v okamžiku, kdy se kulička na jeho těle rozprskne (ne každá kulička totiž praskne - zvlášť na konci svého letu)! Zasáhnutí zbraně se počítá za zásah hráče (hráč nepokračuje dál ve hře).

Silnější tým
Hráči se rozdělí do dvou (či více) stejně početných družstev. Hráči každého družstva se snaží zastřelit všechny soupeřící hráče. Vítězí tým, který dřív vyřadí ze hry všechny hráče protivníka, nebo tým, který má na konci časového limitu méně "mrtvých". Je-li počet mrtvých na obou stranách stejný, jedná se o remízu. Týmy se však mohou dohodnout na rozstřelu (viz. níže). Hra se stává mnohem zajímavější pokud se hráči rozdělí do více než dvou týmů. Hráči si pak musí více hlídat své okolí a intenzivněji spolupracovat jako tým.
 
Dobytí vlajky
Týmy dostanou vlajku, kterou vyvěsí buď na předem určeném místě nebo na místě, které si v určeném sektoru sami vyberou. Vyvěšuje-li se vlajka na předem určeném místě, je toto místo soupeřům obvykle známo. Korektně vyvěšená vlajka je taková, která je alespoň metr nad zemí a není skryta (nejde o nesmyslné hledání vlajky o ale její získání). Hráči se předem dohodnou, zda se stačí vlajky jen dotknout nebo je-li nutné ji dopravit k vlajce vlastní. Je-li při druhé variantě hráč nesoucí soupeřovu zástavu zasažen, musí ji bez prodlení položit na zem v místech zásahu a opustit hřiště. Zbývající hráči se pokusí dopravit vlajku na svou základnu. Při této variantě by se měly týmy předem dohodnout, zda stačí vlajku pouze donést na svou domovskou základnu (přičemž jejich vlajka může být na cestě k soupeřově základně), nebo zda je tým povinen mít na své základně všechny vlajky najednou (svou a všechny cizí).
 
Zabití kapitána
Každý tým si zvolí kapitána, kterého před zahájením hry ukryjí v terénu. Hráči soupeře vědí o kterého hráče se jedná. Po jeho zásahu kuličkou vítězí družstvo s živým kapitánem. Kapitán se během hry může přesouvat a měnit své úkryty. Hry se však může zúčastnit i jako obyčejný pěšák. Po jeho zasažení však prohrává celé družstvo.
 
Obsazení pevnosti / místnosti
Z hráčů se vyberou dobrovolníci tak, aby byly s ostatními hráči v poměru 1:2 (přibližně 2x více útočníků). Dobrovolníkům je určena role obránců vybraného území (např. malá budova, jedna místnost nebo lesní zákop). Po zahájení hry se zbytek hráčů - útočníci - snaží dobýt prostor obsazený obránci. Hra končí úmrtím posledního hráče obránců, popř. útočníků. Na hru se stanovuje krátký časový limit, obvykle 7-10 minut. Tato varianta hry je sice pro obránce finančně náročnější, ale jedná se o velmi silný adrenalinový zážitek!
 
Zběh
Soupeř si mezi hráči druhého týmu vybere člověka, který svůj tým zradí a bude tajně hrát s rivaly svých spoluhráčů aniž by to tito věděli. Týmy se dohodnou při prvních hrách, že si zahrají i Zběha. Výběr zrádce týmy provádí tajně v průběhu her a přestávek. Věřte, že si výběru nevšimnete (pokud to nejste vy), protože budete žít hrou a aktuálními zážitky z ní. Po několika odehraných hrách se tedy vyhlásí, že se hraje se zrádcem a vybere se další herní varianta (vlajka, kapitán,...). Tým musí spolupracovat víc než jindy a dávat si pozor na to, kdo z jejich řad střílí po svých "spoluhráčích" a kdo se soupeře očividně nesnaží zasáhnout. Hra končí po ukončení vybrané herní varianty (dobytí vlajky, zabití kapitána,...) nebo po uplynutí vymezené hrací doby.
 
Rozstřel
I vám se může stát, že jste ze hry vyřazeni na jejím začátku. Musíte tak čekat třeba i půl hodiny, než začne hra další. Čekání si můžete zkrátit westernovým rozstřelem s ostatními hráči. Dva hráči se k sobě postaví zády, na pokyn ujdou deset kroků, otočí se a vystřelí jedinou kuličku. Zasažený hráč prohrává. Zasáhnou-li se oba hráči navzájem, může se rozstřel opakovat. Místo odkrokování může dát pokyn k rozstřelu třetí osoba. Rozstřel můžete použít po remízově ukončené hře.
 
Vyprázdnění zásobníků
Obvykle poslední hra. Hráči se rozdělí do týmů a snaží se zastřelit co nejvíce hráčů soupeře. Ti se však po zasažení vrací ke své vlajce (resp. základně družstva), zde získají "další život" a ve hře pokračují do okamžiku, než mu dojdou kuličky. Získání kuliček od spoluhráče je povoleno. Hra končí v okamžiku, kdy má střelivo jen jeden hráč. Kuličky nelze vrátit nebo použít při jiné akci (kuličky změknou a jsou nepoužitelné).

 

 

Varianty her